Selasa, 1 Mac 2011

Ketam Semalam...... bagitu laa ceritanya....

Ketam yang kami tangkap masa memancing kat Lagend Water Chalets semalam .... sebulat suara telah kami serahkan pada kawan kami untuk dibawa pulang....OK laa dari tak bawak balik apa-apa tambahan pula beliau bersungguh-sungguh sangat masa nak mancing dulu tu... lebih lebih lagi  geng yang  lain menolak untuk membawa balik ketam tersebut... harap-harap ketam tu tak busuk....


Siang tadi kawan tu forwardkan gambar terbaru ketam-ketam tersebut yang telah di bersihkan dan di goreng rangup.... boleh tahan juga rasanya rangup dan sedap menurut kawan tersebut...alhamdulillah ketam-ketam tu elok lagi dan boleh dimakan...



Dapat laa kawan tu sekeluarga merasa ketam yg boleh laa dikatakan segar dan baru tambahan pula ditangkap sendiri di Port Dikson semalam.
...dan beliau tak sabar-sabar lagi nak merancang misi memancing berikutnya untuk melepaskan dendam kerana gagal menaikan ikan semalam...

saya....layannnnnnnnnnnnnnn.... jumpa lagi dilain catatan.....

16 ulasan:

  1. Nampak sodap pulak ketam tu...

    BalasPadam
  2. Hehehe....
    tangkap sendiri tu...
    lain masa leh gi lagi ....kalau boleh terus goreng jer kat ctu..

    Layannnnnnnnnn....

    BalasPadam
  3. nak kira ketam pakai ekor juga ke ? sebab dia mana ada ekor .. entri sebelum ini juga saya dah baca dengan penuh minat dan komen.

    BalasPadam
  4. Salam Tn Hj...
    terlebih dahulu terima kasih atas komen dan minat mengikuti entri saya ni...
    tak tau laa nak letak penjodoh bilangan apa kat ketam ni....walau pun tak der ekor.... hehehehe...

    BalasPadam
  5. Salam azmnor,

    Terima kasih kerana sudi ke blog saya. Nampak abg Hamzah pun ada kat atas tu.

    Pakai umpan apa tu boleh dapat ketam? Lain kali kalau dapat ketam atau ikan dan takut ianya busuk, bakar aje kat tepi pantai tu hehehe

    BalasPadam
  6. Salam YB,

    Terima kasih kerana sudi menjejak disini...
    Haah saya selalu menjejak blog beliau..

    Ketam pakai umpan udang guna perangkap ketam, OK gak hasilnya..
    memang betul YB itu jalan terbaiknya....hehehehe

    BalasPadam
  7. wau...ketam goreng..panas2..perghh rangup pulak tu...kalu makan, habis semua sekali dikunyah....tinggal pinggan je...heheheh

    BalasPadam
  8. Salam Fadzli,

    memang pun....licin sampai tinggal pinggan...rasa macam nak pi lagi .... hehehehe

    BalasPadam
  9. Azmnor,
    Salam. Tu la bila saya sampai sana, saya jea yang naik bas. Org Malaysia lain semua pakat2 naik teksi. Tapi mmg bas tu last stop kat Ben Thanh. So, tak risau sebab takkan sesat! Insyallah kaau ada rezeki, saya nak ke Phnom Penh pulak.

    BalasPadam
  10. Myza,
    Salam. tu yg tera tu....saya pun rasa lagi seronok dan happening kalau naik bas... semuga selamat ke Phnom Penh.

    BalasPadam
  11. nanti pos kt saya la..ketam yang siap digoreng eh hehehehe..

    dah lama tak memancing

    BalasPadam
  12. Salam Dr...

    ada lagi nanti saya poskan guna currier kat Dr...hehehehe..

    best mancingkan...yer laa Dr busykan..

    BalasPadam
  13. Assalammualaikom wtb tuan. Khifahaluka?

    Ana ziarah sebentar Blog tuan. Melihat ketam yang ragup itu menjadi terigin untuk merasanya. Malangnya tempat kediaman ana jauh dari Laut. Bebola ketam shj yang mudah utk diperolehi.

    JazakaAllah
    musafirislam@groups.facebook.com

    BalasPadam
  14. Waalikum salam wtb... Musafir Islam.. Khaifahaluka?...ana Alhamdulillah bi hairr..

    Syukran anta singgah disini...ana cuba untuk singgah ke blog anta mengapa tidak boleh yer...ana pun tidak merasa ketam tu kerana semuanya telah ana berikan pada kawan ana yg sama2 menangkapnya...tuan ana pun duduk jauh dari laut, tuan boleh juga mencuba untuk menangkap ketam ditempat ana menagkapnya..Insayaallah..
    Bebola ketam pun dah Alhamdulillah tuan..mmmmm

    BalasPadam
  15. Salam en_me,

    Terima kasih kerna singgah disini... menurut kawan saya memang sodapppp...

    nanti cubo laa pi tangkap..

    BalasPadam