Rabu, 23 Mac 2011

rapidKL - Tiket Kertas tukar Kad Tambah Nilai.prt 2


Hari ni dah mula gunakan kad tambah nilai untuk mendapatkan perkhidmatan bas rapidKL T632 untuk aku ketempat kerja. Kad tu kad rabbitt namanya, buat pertama kalinya aku beli dengan nilai  RM 5 jer..... RM 3 Nilai debit dan RM 2 cagaran kad tu.


Kad ni sama jer fungsinya dengan kad sentuh dan lalu cuma kad rabitt ni tak leh digunakan untuk bayaran Tol lebuhraya. Tambah nilai boleh dibuat dalam bas atau di mana -mana kiosk kad sentuh dan lalu.

aku dah gunakan pagi tadi OK laa jika dibandingkan dengan tiket sebelum ni... pagi tadi aku cuma di kenakan bayaran 80 sen jika dibandingkan selalu RM 1 menggunakan tiket kertas.

Semuga perkhidmatan bertambah baik dan memudahkan pengguna serta kekerapan bas yang sesuai bagi keselesaan pengguna.

sekian untuk catatan kali ini..

Layannnnnnn......... 

2 ulasan:

  1. Sekarang ni semua pakai kad plastik je.. Tak tau apa lagi inovasi lain pada masa akan datang..

    BalasPadam
  2. yer laa mie,..
    cakap nak kurangkan guna plastik...sampai hari sabtu gi mini market dekat rumah aku pun tak mau bagi beg plastik....eeee gerammmmmmm aku....
    tak larat nak layannnn....

    BalasPadam