Isnin, 8 Jun 2015

Surabaya Jumpa lagi next time...

Setelah selesai makan tengahari di Wong Solo ni dan bersolat jamak qasar kami pun menyambung semula perjalanan pulang ke Surabaya....agak jauh juga perjalanannya, sepanjang jalan hujan dan sejuk membuatkan aku lena kerana keletihan pagi tadi dan kekenyang selepas "lunch" di Wong Solo tu.
sedar-sedar mobil kami telah pun memasuki Sidoarjo dan bergerak terus ke pusat bandar Surabaya, berpusing beberapakali di laluan yang sama akhirnya mobil kami sampai ke Hotel Shariah Walan,Sidoarjo....Mas Nizam  memilih hotel ini kerana berhampiran berhampiran dengan Bandara Juanda , jadi mudah untuk perjalanan pulang kerana dikuatiri "macet Banget" tika waktu mau pulang ke Bandara Juanda nanti...

Add caption
Ok gak hotelnya, lebih murah bagi kami amat selesa , ala appartment 2 bilik, ada ruang tamu, 2 bilik tidur dan dapur, nak berenternet pergi jer ke lobi line clear...Hotel kepunyaan muslim dan pekerja rasa saya semuanya muslim, kami menetap disini 2 hari disini.
dua hari tu kami browse kotaraya Surabaya mencari cenderahati untuk dibawa pulang, saya mencari beberapa helai telekung yang dipesan isteri dan serba sedikit cenderahati utk teman rapat.

Toko kami memebeli cendrahati

Hotel hari pertam kita menetap

Gerbang ke Masjid Laksamana Cheng Ho

pemadangan dari depan Pasaraya Di Surabaya

Masjid Nasional AL-AKbar Surabaya
 Hujan lebat sangat tak ddapat nak turun untuk melihat Masjid Nasional AL-Akbar Surabaya lebih dekat lagi, hanya sekadar memerhati dari dalam mobil , akhirnya kami berlalu untuk keluar semua ke jalan Utama, terpaksa mengharung banjir kilat disitu....meras juga banjir di Surabaya....hehehe

Banjir kilat

Keesokan pagi nya selepas solat suboh kami ke lobi melayar enternet sebentar dan dalam sekitar pukul 8:00 pagi kami sarapan pagi di dewan makan hotel, selepaas sarapan kami pun bersiap dengan laguage masing-masing untuk ke Bandara Juanda untuk berangkat pulang ketanah air menaiki penerbangan pukul 12:00 tengahari waktu JATIM .... Selamat tinggal JATIM jumpa lagi lain masa...semuga perjalanan kami selesa dan selamat In Shaa Allah...

Bandara Juanda, JATIM

Kami tiba ke KLIA2 lebih kurang pukul 4:00 petang waktu Malaysia, collect luggages dan solat jamak qasar di terminal KLIA2 . Alhamdulillah selamat mendarat dan selamat kembali ke tanahair walaupun sepanjang penerbangan cuaca agak tak bebrapa baik, saya tidak dpt tidur sepincing pun tambahan pula sebulan yang lalu dilaluan yang sama pesawat QZ dari syarikat yang sama terhempas di perantaraan lalauan ini ke Singapura.

KLIA2
 Sekian Catatan perjalan kami ke JATIM ( Surabaya-Malang-Bromo-Surabaya ), semuga berkesempatan lagi kesana dengan pengembaraan ke distinasi yang berlainan pula... In Shaa Allah

Sekian, jumpa lagi
Layannnnnnnnnnnnnn.....

5 ulasan:

1. Settle akhirnya...next trip bro... jom.

BalasPadam
  2. dalam jugak banjir tu...

perempuan kalau sebut Indonesia, biasa mmg kirim telekung, kain pasang, :)

Balasan
    1. Boleh tahan ujie....hihihi,

Memang pun isteri siap order 4 pasang lg....hihihi

Padam
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)